Bendrovės „Kautra“ tarpmiestiniai autobusai ir jų vairuotojai, deja, neatspindi Lietuvos pažangos tiek klientų aptarnavime, tiek ir technologijų lyderystėje. Negaliu pasisakyti, ar kitos bendrovės aptarnauja geriau, nes dažniausiai vykstu būtent „Kautra“ autobusais ir pasidalinsiu keliomis situacijomis, kurios tikrai turėtų būti sprendžiamos kitaip, jei ši įmonė iš tiesų norėtų tapti modernia ir atitikti europinius standartus.

Liepos 22 d. teko susidurti su situacija, kai keleivis nusipirkęs bilietą internetu, sumaišęs laiką, atėjo į anksčiau vykstantį autobusą. Autobuso vairuotojas griežtai atsisakė vežti moterį (su mažamečiu vaiku), ir liepė laukti kito autobuso, kuris bus už valandos. Kortele mokėti už pavežimą galimybės nėra, o vairuotojas priima tik grynus. Ok, kaip ir situacija aiški, bet ir neaiški. Paklausus vairuotojo, kodėl nepriima keleivio, jis neturėjo absoliučiai nei vieno argumento. Tiesiog griežtas „NE”, nes nu taip yra. Autobuso keleiviai pasiūlė keleivei greitai nubėgti iki bankomato ir išsigryninti šiek tiek pinigų. Viskas baigėsi sėkmingai, keleivė su mažamečiu sūnumi spėjo į autobusą, tačiau klionė jiems kainavo DVIGUBAI.

Man, kaip dažnai keliaujančiam autobusais, kyla klausimas. Bilietai internetu neparduodami likus 10-15 min (gal ir daugiau laiko) iki išvykimo, kai kurios išvykimo stotys neturi kasos, kurioje galėtum įsigyti bilietą ir sumokėti kortele, vairuotojai nežino ką ir kaip daryti, priimti mokėjimų kortele nėra galimybės. Jei turi galiojantį bilietą, tačiau jis vėlesniam laikui – vykti negali.

Tai didžiausias klausimas yra, nejau kalbame apie neįmanomų sprendimų įdiegimą? Bilietų sistema online yra, nupirktas bilietas turi barkodą. Gal rankinių skanerių diegti autobusuose ir nėra būtina, tačiau turėti stacionarų skanerį, kur keleivis nuskanavęs aktyvuoja bilietą ir jo pernaudoti jau nebegalima, man neatrodo kaip problema apie kurią turėtume kelti klausimą 2024 m.

Netylant kalboms apie pinigų skaitmenizavimą ir atsisakymą grynųjų pinigų, bendrovė vis dar neturi galimybės atsiskaityti kortele autobuse! Suprantu, komisiniai, buhalterija, ne visur galima pagauti stabilų interneto ryšį (nors dalis autobusų skelbia, kad turi wi-fi). Šiais laikais visos išvardintos problemos yra lengvai išsprendžiamos, tik reikia noro ir šiek tiek investicijų. Yra begalė servisų, kuriais galima naudotis ir įdiegti mokėjimų surinkimo sistemas. Lėktuve, skrendančiam 10 km, aukštyje galima atsiskaityti kortele, o autobuse Lietuvoje – Ne. Nes ai, gerai ir taip. Neleiskime keleiviams jaustis per daug patogiai.

Didžiausiais klausimas, ar taip ir gyvensime toliau?

„Kautrai“ juk mokame pinigus už pavežimą. Mes gauname paslaugą, jie pinigus. Mes nekalbame apie nemokamą paslaugą, kur keleivis galimai nori per daug, ne, mes kalbame, kad mes perkame paslaugą. O ką gauname? Kitą kartą ir piktą, skubantį vairuotoją, kuris keikiasi daugiau, nei visi autobuso keleiviai kartu sudėjus, ir žmogiškumo stoką, ir profesionalumo trūkumą. Suprantu, kad vairuotojai (kurių dauguma yra vyresnio amžiaus) negali įdiegti tam tikrų „programų“ į savo sovietinį mastymą ir elgseną, tačiau „Kautra“, jei tik norėtų, galėtų maksimaliai sumažinti keleivio ir vairuotojo interakciją įdiegdama skaitmeninius sprendimus ir taip sukurdama visiems patogią paslaugą. Tiek vairuotojams, tiek keleiviams.

Ir nereikia čia „lia lia” apie tai, kad tai yra sunkiai įgyvendinama. Turguje gali nusipirkti bulvių ir sumokėti koretele, kurjeris atvykstantis į bet kurį regioną ar kaimą turi kortelių skaitytuvą.

Pabaigai, klausimas „Kautrai“, kuri kažkada net skelbėsi modernia įmone: ar yra jūsų planuose numatyti šie pokyčiai, ar lauksite iki paskutinio ir diegsite sistemas kai jau bus per vėlu ir taip „stresuosite“ vairuotojus bei keleivius iki paskutinės minutės? Jei reikia pagalbos šiuo klausimu, kreipkitės, bandysime suteikti konsultacijų.

Pagarbiai, vienas iš jūsų keleivių.